Myslím,že tvoje pocity sdílí většina tvých vrstevníků, ať jsou nebo nejsou křesťané. Musím tě upozornit na to, že přiblížit se spolužákům tě bude stát čas. Je na tobě, kolik ho chceš do nich investovat. Řešením je spřátelit se s jedním konkrétním spolužákem, povídat si s ním, ale také se zajímat o jeho problémy. Určitě se ve třídě najde někdo,kdo o to stojí.
Myslím,že mezi povoláním, která odpovídá tvým schopnostem a povoláním, které pro tebe připravil Bůh nemusí být rozpor. Právě naopak, jen On nás přece zná nejlépe a ví v jakém povolání budeme užiteční a spokojení. Stává se, že když si něco moc přejeme, tak trochu počítáme, že to chce i Bůh. Neznám tě osobně,ani neznám podrobnosti o psychologickém vyšetření, na kterém jsi byl. To by totiž mělo poskytnout celý komplex informací. Mělo by zahrnout celkové posouzení rozumových schopností, posouzení zájmového zaměření a vyšetření vlastností, které mohou být předpokladem k dobrému výkonu určité profese. Při volbě povolání je potřeba brát v úvahu také tvůj prospěch ve škole a očekávání rodičů. V tvém věku se mi zdá trochu brzo na závěry. Myslím, že v tvém případě by bylo řešením zvolit obecné humanitní vzdělání na gymnáziu.
Pocit určité nespokojenosti, pocit,že " nic nemůžeš" a touha zažít něco zajímavého opravdu patří k tvému věku. Možná časem zjistíš,že chodit do hospody není ani tak zábavné,jak si myslíš, i když to má příchuť "zakázaného ovoce. Zajímavá a zábavná náplň se dá ale najít i v rámci křesťanského sboru,což doporučuji mnohem víc.
Myslím, že i v této oblasti je dobré poznat sebe sama. Každý z nás je
jiný a při učení mu může vyhovovat něco jiného. Je dobré vědět, jestli se ti
lépe učí brzy ráno, nebo naopak večer. Jestli ti vyhovuje učit se o samotě,
nebo když jsou s tebou jiní lidé (např. ve studovně), nebo se rád učíš
venku, nebo se ti lépe učí při zvukové kulise... Také je dobré vědět, jaký
jsi typ podle využívání smyslových kanálů při učení. Jsi-li vizuální typ,
měl by sis malovat, zobrazovat to, co přečteš, je pro tebe také důležité
zvýrazňování, podtrhávání v textu. Jsi- li akustický typ, potřebuješ
přeříkávání nahlas. (Dobře se dá využít magnetofon, na který si text
nahraješ a pak ho můžeš poslouchat i při nějaké činnosti.) Jsi-li motorický
typ, tak zase potřebuješ při učení pohyb - procházet se, nebo alespoň
pohybovat rukou.
Obecně také platí, že když tě čeká nějaká zkouška, nebo zkoušení, než se
začneš učit, měl bys vědět: co se máš učit, do kdy a jak si rozdělíš práci -
zapsat si do kalendáře nebo na papír své denní úkoly. Učit by ses měl
soustředěně, po kratších časových úsecích (20 - 30 min.) a pak si udělat
přestávku (jít se třeba napít, protáhnout se).
K lepší orientaci v textu pomůže podtrhávání klíčových slov nebo vět. Dají
se také využívat mnemotechnické pomůcky - buď obecně známé, nebo ty, které
si sám vytvoříš (Např. "šetři se osle - 6378 - poloměr zeměkoule").
Ještě jedna rada, která se týká opakování. Je dobré si probrané učivo
zopakovat co nejdříve- nejlépe do hodiny nebo alespoň týž den (např. cestou
ze školy v autobuse).
Ke zdolání únavy při učení se také užívají prostředky, které ovlivňují náš
centrální nervový systém - tzv. stimulátory. Doporučila bych ti přirozené
stimulátory, např. osprchování chladnou vodou, rozcvičení nebo si dát
sladkokyselý bonbon.
Myslím si, že tady je dobré rozlišit "zamilovat se" a "chodit s někým". To, že se ti nějaká holka líbí a přitahuje tě, se ovlivňuje těžko. Ale je to věc rozhodnutí komu začneš dávat najevo zájem a s kým začneš chodit.
¨ To je zajímavá úvaha. Nevím, jestli se nechystáš rozdat také své oblíbené oblečení a cédéčka, protože už je nebudeš u Pána Ježíše potřebovat. Když nám Pán Ježíš neřekl přesně, kdy se vrátí, měl k tomu určitě důvody. Možná jedním z nich bylo to, abychom se náš život snažili žít zodpovědně a smysluplně.