Když s Ježíšem, tak NAPLNO!
Seznam rubrik

Hlavní menu
  • Hlavní stránka
  • Seznam rubrik
  • Download
  • Odkazy
  • Fórum
  • Ankety
  • TOP 15
  • Personalizace
  • Vyhledávání

  • Novinky
    30.06.2006: Zabezpečení knihy hostů a komentářů
    Kvůli spamovým robotům jsem do formulářů v knize hostů i u článků přidal pole, kam je potřeba zadat aktuální rok (např. 2006) - jinak nebude komentář přijat.

    Webmasteři
    Libor Diviš (Musculus)
    info@musculus.cz
    www.musculus.cz/buh


    Opus Dei Daník Frantík
    DanikF@Email.cz


    Vstup pro autory

    Poradna

    * Martina odpovídá na problémy kolem školy! *

    Vydáno dne 16. 06. 2005 (3148 přečtení)

    Je mi 14 let. Ve škole se pořád cítím úplně out ... , Mám si vybrat povolání podle schopností nebo podle toho co myslím, že chce Bůh, .... Moji spolužáci chodí do hospůdek atd, já žiju slušně, ale spíš mi připadá, že jejich život je zábavný a můj nudný, až to bolí. Je to normální?,......Je mi 12 let. Každé odpoledne se cca 1,5 hodiny připravuji do školy, ale stejně mám trojky,......, Jak mám zvládnout se do nikoho ve škole nezamilovat,......Proč se mám učit?

    Otázka: Je mi 14 let. Ve škole se pořád cítím úplně out. Jako křesťanku mě zajímají problémy spolužáků a mám dojem, že oni o mně také nemají valné mínění. Můžeš mi poradit, jak se jim mám přiblížit?

    Myslím,že tvoje pocity sdílí většina tvých vrstevníků, ať jsou nebo nejsou křesťané. Musím tě upozornit na to, že přiblížit se spolužákům tě bude stát čas. Je na tobě, kolik ho chceš do nich investovat. Řešením je spřátelit se s jedním konkrétním spolužákem, povídat si s ním, ale také se zajímat o jeho problémy. Určitě se ve třídě najde někdo,kdo o to stojí.


    Otázka: Mám si vybrat povolání podle schopností nebo podle toho, co myslím, že chce Bůh? V testu od psycholožky mi vyšlo, že mojí silnou stránkou jsou humanitní předměty, ale já bych radši byl doktorem a jel na misii. (13 let))

    Myslím,že mezi povoláním, která odpovídá tvým schopnostem a povoláním, které pro tebe připravil Bůh nemusí být rozpor. Právě naopak, jen On nás přece zná nejlépe a ví v jakém povolání budeme užiteční a spokojení. Stává se, že když si něco moc přejeme, tak trochu počítáme, že to chce i Bůh. Neznám tě osobně,ani neznám podrobnosti o psychologickém vyšetření, na kterém jsi byl. To by totiž mělo poskytnout celý komplex informací. Mělo by zahrnout celkové posouzení rozumových schopností, posouzení zájmového zaměření a vyšetření vlastností, které mohou být předpokladem k dobrému výkonu určité profese. Při volbě povolání je potřeba brát v úvahu také tvůj prospěch ve škole a očekávání rodičů. V tvém věku se mi zdá trochu brzo na závěry. Myslím, že v tvém případě by bylo řešením zvolit obecné humanitní vzdělání na gymnáziu.


    Otázka: Moji spolužáci chodí do hospůdek atd, já žiju slušně, ale spíš mi připadá, že jejich život je zábavný a můj nudný, až to bolí. Je to normální? (15 let))

    Pocit určité nespokojenosti, pocit,že " nic nemůžeš" a touha zažít něco zajímavého opravdu patří k tvému věku. Možná časem zjistíš,že chodit do hospody není ani tak zábavné,jak si myslíš, i když to má příchuť "zakázaného ovoce. Zajímavá a zábavná náplň se dá ale najít i v rámci křesťanského sboru,což doporučuji mnohem víc.


    Otázka: Je mi 12 let. Každé odpoledne se cca 1,5 hodiny připravuji do školy, ale stejně mám trojky. Přitom se mi nechce dávat tomu víc času, vždyť přece v životě nejde jen o učení. Neznáš nějaké triky, jak se učit efektivně v krátkém čase?

    Myslím, že i v této oblasti je dobré poznat sebe sama. Každý z nás je jiný a při učení mu může vyhovovat něco jiného. Je dobré vědět, jestli se ti lépe učí brzy ráno, nebo naopak večer. Jestli ti vyhovuje učit se o samotě, nebo když jsou s tebou jiní lidé (např. ve studovně), nebo se rád učíš venku, nebo se ti lépe učí při zvukové kulise... Také je dobré vědět, jaký jsi typ podle využívání smyslových kanálů při učení. Jsi-li vizuální typ, měl by sis malovat, zobrazovat to, co přečteš, je pro tebe také důležité zvýrazňování, podtrhávání v textu. Jsi- li akustický typ, potřebuješ přeříkávání nahlas. (Dobře se dá využít magnetofon, na který si text nahraješ a pak ho můžeš poslouchat i při nějaké činnosti.) Jsi-li motorický typ, tak zase potřebuješ při učení pohyb - procházet se, nebo alespoň pohybovat rukou.
    Obecně také platí, že když tě čeká nějaká zkouška, nebo zkoušení, než se začneš učit, měl bys vědět: co se máš učit, do kdy a jak si rozdělíš práci - zapsat si do kalendáře nebo na papír své denní úkoly. Učit by ses měl soustředěně, po kratších časových úsecích (20 - 30 min.) a pak si udělat přestávku (jít se třeba napít, protáhnout se).
    K lepší orientaci v textu pomůže podtrhávání klíčových slov nebo vět. Dají se také využívat mnemotechnické pomůcky - buď obecně známé, nebo ty, které si sám vytvoříš (Např. "šetři se osle - 6378 - poloměr zeměkoule"). Ještě jedna rada, která se týká opakování. Je dobré si probrané učivo zopakovat co nejdříve- nejlépe do hodiny nebo alespoň týž den (např. cestou ze školy v autobuse).
    Ke zdolání únavy při učení se také užívají prostředky, které ovlivňují náš centrální nervový systém - tzv. stimulátory. Doporučila bych ti přirozené stimulátory, např. osprchování chladnou vodou, rozcvičení nebo si dát sladkokyselý bonbon.


    Otázka: Jak mám zvládnout se do nikoho ve škole nezamilovat? Nechci sice chodit s nevěřící olkou, ale na druhou stranu se mi plno spolužaček líbí, na rozdíl od křesťanek co znám ... (14 let))

    Myslím si, že tady je dobré rozlišit "zamilovat se" a "chodit s někým". To, že se ti nějaká holka líbí a přitahuje tě, se ovlivňuje těžko. Ale je to věc rozhodnutí komu začneš dávat najevo zájem a s kým začneš chodit.


    Otázka. Proč se mám učit? Co když brzy přijde Ježíš, a všechen čas nad knihami bude na nic? (15 let))

    ¨ To je zajímavá úvaha. Nevím, jestli se nechystáš rozdat také své oblíbené oblečení a cédéčka, protože už je nebudeš u Pána Ježíše potřebovat. Když nám Pán Ježíš neřekl přesně, kdy se vrátí, měl k tomu určitě důvody. Možná jedním z nich bylo to, abychom se náš život snažili žít zodpovědně a smysluplně.


    (Martina vystudovala filozofickou fakultu UK, obor pedagogika psychologie, pracovala v autistickém centru při pomocné škole jako dětská psycholožka, nyní je na mateřské dovolené )

    [Akt. známka: 2,00 / Počet hlasů: 4] 1 2 3 4 5

    Celý článek | Autor: Martina | Počet komentářů: 0 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek

    Přihlášení
    Jméno:
    Heslo:


    Registrace | Info
    Zapomenuté heslo

    Anketa
    Věkový průzkum Naplno. Kolik je vám let?

    Méně než 12
    3148 (3148 hl.)
    12 - 14
    3111 (3111 hl.)
    15 - 16
    3268 (3268 hl.)
    17 -18
    2960 (2960 hl.)
    19 - 22
    2915 (2915 hl.)
    23 - 30
    3080 (3080 hl.)
    31 a véce
    2924 (2924 hl.)

    Celkem hlasovalo: 21406


    ONLINE
    Tyto stránky si právě prohlíží 1 člověk.

    Poslední komentáře
  • Hry na nic nejsou, jsou dobrý na odreagování, na studium, podporu kreativit . . . (Závislost na počítačových hrách)
  • to uz ale tedkom neni pravda. (Moji rodiče mají dost špatný vztah)
  • Kámo rád bych věril ze buh je ale tududum neni a jenom fanatici tomu věři.. . . . (Závislost na počítačových hrách)
  • tato kniha mě při čtení odradila od spousta věcí a myslím že je ve spousta . . . (Joshua Harris - S nikým nechodím a nejsem cvok)

  • Ti ostatní
    Křesťanská misijní společnost

    Rádio Proglas
    Vira.cz
    Krestanstvi.cz
    www.jesusfreax.com

    WILDRABBIT
    www.kristfest.cz


    Stránky vytvořil Libor Diviš (Musculus), s využitím redakčního systému PHPRS.